Azken hausnarketa


Lortu dudan ikaskuntzarik garrantzitsuenetako bat irakasle baten funtzioa zein den argi eta zehatz ulertzea da. Prozesu honetan ikasi dut irakasle bat ez dela soilik ezagutzen transmisore bat, baizik eta bideratzaile bat, gida bat eta ikasleentzat jarraitu beharreko eredu bat. Bere erantzukizuna ez da irakaskuntza akademikora mugatzen, haurren garapen emozional, sozial eta etikoa bezalako alderdiak ere barne hartzen baititu.


Irakasle batek zer egin behar duen eta zer ez ulertzea funtsezkoa da lanbide honetan eraginkortasunez jarduteko. Ikasi dut ikasle bakoitzaren indibidualtasuna errespetatzea eta ikasteko giro inklusiboa sortzea ezinbesteko ekintzak direla. Bestalde, egin behar ez denari buruz hausnartu dut, hala nola ideiak inposatzea pentsamendu kritikoa sustatu gabe, ikasleen behar emozionalak alde batera uztea edo ikasgelan enpatiak duen garrantziari muzin egitea. Alderdi horiei jaramonik egiten ez dien irakasleak ikasleen konfiantza galtzeko eta ikasleen hazkunde integrala mugatzeko arriskua du.



Irakasgai hau bere erabilgarritasun praktikoagatik nabarmendu da, eta hori biziki baloratzen dut. Batzuetan teorian gehiago zentratzen diren beste ikasgai batzuetan ez bezala, hemen aurkitu ditut irakasle gisa etorkizunean izango dudan praktikari zuzenean aplika dakizkiokeen kontzeptuak eta ideiak. Emozioak, haurren garapena eta haurren zaintza bezalako gaiak sakon jorratu dira, nire etorkizuneko ikasleekin nola elkarreragin eta haien beharrei modu egokian nola erantzun hobeto ulertzeko tresnak eskainiz.


Emozioei buruzko ezagutza, adibidez, bereziki adierazgarria izan da. Irakasle batek bere emozioak ezagutu ez ezik, ikasleen emozioak identifikatzeko eta kudeatzeko gai ere izan behar duela ulertu dut. Horrek ikaskuntza-giro positiboa sustatzeaz gain, haurrei bizitzarako funtsezko trebetasunak irakasten dizkie, hala nola gatazkak konpontzea eta emozioak erregulatzea.


Halaber, haurren garapenarekin lotutako gaiek hazkundearen etapak nola ulertzen ditudan eta etapa horiek ikaskuntzan nola eragiten duten zabaldu dute. Garapenaren etapa bakoitzean zer espero dudan jakiteak aukera ematen dit itxaropen errealistak izateko eta nire etorkizuneko ikasleen beharretara egokitzen diren irakaskuntza-estrategiak diseinatzeko. Ezagutza hori baliagarria da, halaber, ikaskuntza-zailtasunak edo arazo emozionalak identifikatzeko, haur baten bizitzan alde nabarmena eragin dezakeen esku-hartze goiztiarra ahalbidetuz.

Irakasle izateak zer esan nahi duen sakonki ulertzea.


Irakasgai honetan gehien baloratu dudan alderdietako bat irakasle izateak zer esan nahi duen sakonago ulertzen nola lagundu didan da. Irakasle izatea ez da lanbide bat soilik, pasioa, konpromisoa eta erantzukizun-zentzu sakona eskatzen dituen bokazioa baizik. Irakasle izateak etengabe ikasteko prest egotea esan nahi duela ikasi dut, ez bakarrik ezagutzei dagokienez eguneratuta egoteko, baita ikasleen eta gizartearen behar aldakorretara egokitzeko ere.


Hausnarketa horren ondorioz, autohausnarketak hazkunde profesionalerako funtsezko tresna gisa duen garrantzia baloratu dut. Nire indarguneen eta hobetzeko arloen jakitun izateak irakasle hobea izateko lan egitea ahalbidetzen dit, eta, azken batean, nire ikasleen bizitzan eragin positiboa izatea. Gainera, ulertu dut irakasle izateak berekin dakarrela hezkuntzako beste profesional batzuekin eta ikasleen familiekin lankidetzan aritzea, haur bakoitzak behar duen laguntza jasoko duela bermatzeko.


Ikasgai honen beste alderdi azpimarragarri bat egindako lanak izan dira, bereziki elkarrizketa. Jarduera hau esperientzia aberasgarria izan da, benetako egoera batetik ikasteko aukera eman didalako, eta hori ez da beti ikaskuntza teorikoaren bidez lortzen. Elkarrizketak aukera eman zidan irakasle batek bere egunerokoan dituen esperientziak eta erronkak eta horiek gainditzeko erabiltzen dituen estrategiak bertatik bertara entzuteko.


Ikaskuntza hori bereziki baliotsua izan da, ikasgelan ikasitako kontzeptu teorikoak lanbidearen errealitatearekin lotzeko aukera eman didalako. Gainera, elkarrizketa egiteko esperientziak pertsona arteko eta komunikazioko trebetasunak garatzen lagundu zidan, eta horiek funtsezkoak izango dira irakasle gisa izango dudan jardunean. Konturatu nintzen gelan funtsezkoak direla aktiboki entzutea, galdera garrantzitsuak egitea eta jarrera irekia izatea.


Laburbilduz, irakasgai hau esperientzia eraldatzailea izan da, eta irakaslearen zeregina eta lanbide honek dakartzan erronkak eta erantzukizunak sakonago ulertzeko aukera eman dit. Ikasi dut irakasle izatea ez dela lan akademikoa soilik, baizik eta ikasleei garapen integralerako bidean gidatzea, inspiratzea eta laguntzea ere badakarrela.


Emozioei, haurren garapenari eta haurren zaintzari buruz ikasitako kontzeptuek tresna praktikoak eskaini dizkidate, eta ziur nago nire praktika profesionalean aplikatuko ditudala. Era berean, egindako jarduerek, elkarrizketak esaterako, nire ikaskuntza aberastu dute, irakasle izateak esan nahi duenaren ikuspegi errealista eta zehatza eman baitidate.


Esperientzia honek, halaber, pasioak eta konpromisoak irakaskuntzan duten garrantziaz hausnartzera eraman nau. Inoiz baino konbentzituago nago hau dela egin nahi dudan lanbidea, eta inspiratuta sentitzen naiz ikasten eta hazten jarraitzeko, lan noble horrek eskatzen duen mailan egoteko. Eskertuta nago ikasgai honetan eskuratutako tresna eta ezagutzengatik, eta nire etorkizuneko ikasleen bizitzan alde positiboa markatzeko erabiltzea espero dut.


Iruzkinak